Про забезпечення прав та свобод людини застосуванням диверсійного ЗУ «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання» та Методики до нього.

Договором або законом може бути передбачено  поряд із відповідальністю боржника додаткова субсидіарна відповідальність іншої особи. Особа, яка несе субсидіарну відповідальність іншої особи повинна до задоволення вимог кредитора, повідомити про це основного боржника, а у разі пред’явлення позову – подати клопотання про залучення основного боржника, що вимагається ст. 619 ЦК України.

         Закон України «Про комерційний вузол обліку теплової енергії та водопостачання» та Методики про його застосування запроваджена субсидіарна( колективна) відповідальність споживачів цих послуг у багатоквартирних будинках щодо розрахунків за небаланс – вартості різниці, що утворилась за показами комерційного вузла обліку гарячої води та сумою показів квартирних приладів обліку спожитої такої.

         Небаланс у зазначених показах може виникати з різних причин: поданням споживачами лише в повному обсязі куб. метра спожитої такої води чи заниженням ним фактичних обсягів споживання, споживання води поза приладом обліку відповідною врізкою, тощо або у разі витоку води через несправність розподільчих труб системи розподілу.

         П. 6 ст. 3 ЦК України серед засад цивільного законодавства проголошено справедливість, добросовісність та розумність у застосуванні цивільних правовідносин, а ст.. 3 Конституції України проголошено головним обов’язком держави у забезпеченні прав і свобод людини.

         Очевидним є те, що конкретний споживач в цих правовідносинах є безпорадний у виконанні обов’язку перед кредитором в порядку, встановленому ст. 619 ЦК України через надмірну чисельність боржників та неспроможний перевірити правильність розподілу небалансу води поміж іншими споживачами.

         Що стосується витоку води із системи будинкового розподілу такої, то такі втрати чи обсяг цього небалансу в силу вимог ст. 360 ЦК України по оплаті мають бути віднесені на балансоутримувача будинку КП чи ОСББ з розподілом такого поміж споживачами незалежно  від обсягу спожитої ними води.

         На практиці застосування Закону про такий комерційний облік споживачам багатоквартирних будинків надходять рахунки на оплату цих послуг, де небаланс становить 80 чи більше відсотків спожитої води за квартирним приладом обліку, що за рішенням Пенсфонду позбавляє такого споживача житлових субсидій. Має місце відверте заниження надавачем послуг введенням споживача та суд в оману щодо фактичних даних , як комерційного вузла обліку, так і даних рахунків, виставлених таким надавачем послуг іншим споживачам, що відповідно до вимог ст.. 78 ч. 2 ЦПК України має доводитись в порядку кримінального судочинства.

         Свавілля надавачів цих послуг вражає відкритим пограбуванням ними безпорадних споживачів, що може викликати масове заворушення в державі невдоволення владою під час війни, а тому підбурювачі до ухвалення цього Закону про комерційний вузол обліку та Методики у його застосуванні мають понести відповідне покарання , адже простежується стиль діянь передусім Ю. Бойка, фракції «ОПЗЖ», а також недолугих П. Розенка та А.Реви у способах захисту держави від фінансової катастрофи.

 
Юрій Козій